Klavírní školy

Zde zveřejňuji svůj názor - co mi vadí na těchto školách, které jsou si podobné jako vejce vejci.

"Samozřejmost" může být projevem povýšenosti, stejně tak prosazování jediného správného názoru - "tak se to má hrát" zas projevem netolerance k jinému projevu či způsobu hry. 

Polyfonní hra

16.02.2019

Už od samotného počátku se snaží "vychovávat" k polyfonní hře - tedy k nezávislosti obou rukou. Nezávislost je potřebná, ale v jiném slova smyslu. V praxi levá ruka hraje spíše basovou oporu než melodickou linku.

Akordy

15.02.2019

Časté je používání rozloženého akordu Cdur všemi tóny v nízké poloze (od malého c) - pro levou ruku dost obtížné a navíc v praxi spíš nepoužívané -působí těžkopádně a zvukově příliš "zahuštěně". (Czerny - Et.č. 74 - Sarauer). Tento akord se kombinuje s dalším "oblíbeným" a zavedeným akordem - sextakordem Gdur.

Jakoby se vůbec nepočítalo s tím, že se někdo bude chtít doprovázet akordy ke zpěvu. To, co bývá označováno jako doprovod je velmi často melodie - byť "opředena" akordy. Tomu, co je v pop hudbě tak zcela samozřejmé - tedy že ke zpěvu se už nehraje melodie (působilo by to rušivě), se nevěnuje pozornost.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky